• Sleutel-op-de-deur
  • Een concept op maat
  • Snel & flexibel
  • 1 aanspreekpartner

Veerle Leduc

Hoe zou je je rol als marketing- en communicatiecoördinator in de modulaire bouw omschrijven?

Het is mijn taak om marketingstrategieën uit te tekenen en toe te passen waarmee we onze modulaire units en bijkomende 360° Services aan de man brengen. Samen met het salesteam identificeer ik de doelmarkten en creëer ik campagnes om die doelgroepen gericht te bereiken. Daarnaast beheer ik onze sociale media, maak ik content voor onze website en controleer ik de diverse marketingmaterialen die we laten maken, zoals presentaties, brochures en folders.


 

Wat zijn de grootste uitdagingen in je job?

Een van de grootste uitdagingen is dat ik mensen de voordelen van modulaire bouw moet bijbrengen. Veel mensen kennen het niet of ze hebben een verkeerd beeld van de kwaliteit van de gebouwen of de snelheid waarmee ze worden opgetrokken.

Een andere uitdaging is opvallen tussen de concurrentie. Veel bedrijven bieden vergelijkbare producten en diensten aan. We zoeken dus continu nieuwe manieren om ons te onderscheiden en onze ‘unique selling points’ te benadrukken.

Maar het allermoeilijkste aan mijn job is toch alle communicatiekanalen en tools die we gebruiken in goede banen leiden. In verschillende talen dan nog en met een klein marketingteam.
Wel geeft het veel voldoening om te zien dat ons werk op de marketingafdeling ons bedrijf echt vooruithelpt.

 

 

Wat vind je het leukste aan je job?

Ik hou vooral van het creatieve aspect en projectbeheer. Ik vind het fantastisch om nieuwe campagnes te bedenken en tot leven zien te komen. Tot slot werk ik ook graag samen met andere afdelingen, zoals sales, project office en operations, en met externe marketingbedrijven aan een samenhangende communicatie en een herkenbaar imago voor ons bedrijf.
 

 

Welke vaardigheden zijn volgens jou belangrijk voor jouw functie?

Oog voor detail is van cruciaal belang, net zoals creatief en strategisch inzicht.
Ook uitstekende communicatievaardigheden zijn broodnodig, want ik moet onze boodschap doeltreffend overbrengen op de uiteenlopende sectoren waar ons bedrijf op mikt.

In dit digitale tijdperk is het tot slot ook belangrijk om data te kunnen analyseren en aan de hand daarvan beslissingen te kunnen nemen.

 

Wanneer is jouw werkdag echt geslaagd?

De perfecte werkdag is er voor mij eentje waarop ik mijn planning helemaal kan afwerken. Uiteraard spreken we dan over het ideale scenario, want in een flexibele werkomgeving is het verschil tussen je planning en je échte werkdag vaak groot.

 

Hoe zouden je collega’s jou omschrijven?

De meeste collega’s zouden me omschrijven als een sociale en leuke vrouw die altijd goedgehumeurd is, maar ook weet wanneer het tijd is om serieus aan de slag te gaan.
Wellicht zien ze me ook als een perfectionist met oog voor detail, en dat vinden sommigen misschien vervelend.

 

Op welke afdeling zou je nog wel eens willen werken?

Als ik voor een dagje van job zou mogen veranderen, zou ik kiezen voor een compleet andere functie. Misschien als fitter bij Algeco?
Ik zou het ook leuk vinden om een dag als inkoper aan de slag te gaan. Zo’n switch binnen het bedrijf is heel leerrijk, want je krijgt een beter beeld van wat je collega’s precies doen.

 

Wat betekent Algeco voor jou?

Ik kan met een goed en positief gevoel terugblikken op mijn eerste jaar bij Algeco Belgium. Het bedrijf heeft me met open armen verwelkomd en me alle middelen geboden om me snel in te werken.

Mijn collega’s hebben me altijd gesteund en geholpen. Net zoals de Commercial Excellence Manager, die me vrij liet om nieuwe methoden te verkennen en toch de zakelijke doelen van Algeco niet uit het oog te verliezen.

Ik leer nog elke dag bij over de modulaire bouw en ik ben benieuwd wat de toekomst zal brengen op marketingvlak.